Practice what you preach…

Verwacht u ook, .. of eigenlijk.. eist u ook, van uw werknemers dat zij superieure service aan uw klanten leveren? Zodat uw klanten loyaal aan u en uw onderneming blijven.

Iedere ondernemer of werkgever legt in meer of mindere mate focus op de mate van service verlening aan haar klanten. Dit wordt met behulp van diverse technieken, regelmatig getoetst of bijgeschaafd.

Maar wat is dat dan, superieure service. En hoe brengt u die verwachtingen aan uw werknemers over? En nog belangrijker, hoe borgt u dat uw werknemers die service ook blijven leveren..?

Voor de hand liggend is om in dit blog dieper in te gaan op studies, technieken en het ontwikkelen van skills van werknemers.

Toch benader ik dit liever vanuit de overtuiging dat de mate van superieure service begint bij de service die je als werkgever aan jouw eigen mensen biedt. Laat zien hoe het moet. En dan vooral vanuit de overtuiging dat uw mensen uw belangrijkste kapitaal zijn. Zorg dat u en uw HR beleid volledig gericht is om uw mensen te faciliteren, te betrekken, te erkennen en te belonen voor hun bijdrage aan uw onderneming.

 

Clients don’t come first, Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of your clients – Richard Branson

 

Your employees must love your company before your clients ever will – Simon Sinek

 

Train people well enough so they can leave, treat them well enough so they don’t want to – Richard Branson

 

Deze inspirerende statements bevatten uiteraard een zeer breed spectrum, tegelijkertijd begint dit al heel simpel bij de operationele aspecten van HR waarin werkgeverschap en de serviceverlening daarbinnen aan uw werknemers snel zichtbaar zijn:

  • Heldere en correcte salaris -en personeelsadministratie
  • Simpelweg goed bereikbaar en beschikbaar zijn
  • Snel en compleet antwoord op vragen
  • Hulp bij zaken die bij uw werknemers spelen (denk aan loonbeslagen, pensionering, ziekte, etc.)
  • Aandacht voor belangrijke gebeurtenissen van uw werknemers (denk aan verjaardag, jubileum, zwangerschap en geboorte, verhuisd, etc.)
  • Informatievoorziening rondom indiensttreding tot aan pensionering
  • Geef uw werknemers inspraak en betrek ze bij beslissingen
  • Mooie functionaliteiten die het administratieve doolhof makkelijker en leuker maken
  • Enzovoort

Hoe is dit in uw organisatie geregeld? Heeft u hiervoor de juiste middelen, kennis en expertise voor in huis, en wellicht nog wel de moeilijkste, heeft u hier voldoende tijd voor?

Werknemerhelpdesk.nl™ helpt u hier graag bij. Met een complete en betaalbare dienstverlening die specifiek is ontworpen om deze uitgangspunten te benadrukken.